1510 gram lycka

tisdag 22 januari 2013

Så mycket på gång här...

hos lilla familjen att man vill inte hinna kolla in datorn heller.. Tur finns det mesta man behöver på telefonen för den är ju alltid med, och man kan göra en snabb check på fejan om det hänt något spännande..
Igår hade vi en fartfylld rolig dag.. vi började med en träff på Arnolds med Katja och Julia. Pratade baby snack, om hur våra små mår och åt "lite" godsaker.. Sen gick runt i lite butiker. Jag skulle ha två presenter köpte. Vår papsen har nämligen födelsedag imorgon och blir hela 28 år gammal... vi hittade väl något som jag tror han gillar... Och så var jag köpte dop presenten klart så den skulle hinna graveras och så..

När klockan närmade sig ett var det att snabbt åka hem, ge Romeo lunch och sen iväg igen. Vi hade planerat med Agnes att vi skulle ha en moster-Agnes dag så igår var det dags för den dagen. Jag och Rompis kompis åkte efter henne från förskolan. Oj va hon var glad, sken upp som en sol när vi kom in och ville visa Romeo för sina kaverin.
Vi åkte till Makuuni och hyrde film. Agnes fick plocka åt sig lite lösgodis och så for vi till kirppis. Gick igenom ett varv, hittade något smått och sen hem.. I det laget var vi nog alla 3 redan hungriga. Vi bakade tortilla pizzor och sedan kollade vi på Monster high.
När filmen var klar fixade vi våra naglar med lack och dekorationer och sen var klockan redan kvällen och syster och Elsa kom och hämtade hem Agnes.Babyn i huset var pigg och låg bredvid mig i sängen och pratade, skrattade, pratade och skrattade.. Tyvärr när han insåg att han skulle egentligen behöva ta natt blev han sur.. Somnade sen i sin egen säng och JAG ->
Jag fortsatte med en massa sysslor och sen kom natten allt för snabbt på igen...

Babyns sista humör från igår stod i sig för han var sur redan från morgonen.. Kanske han fått mitt morgon humör vissa mornar.. Vi steg upp 8.10 han åt sin gröt, marrade och var sur när jag skulle äta mitt morgonmål... Jag lade honom i sängen så jag skulle få kläderna på och vips så somnade han.. Tydligen var han trött ännu. Klockan 10 vaknade en annan bebis här hos oss. Han var glad och nöjd.

Vi gick till Sinis och hälsade på dem. Han var så söt den lilla. Och så liten.. Romeo var helt förtjust i honom.. Skulle känna på honom och där låg de då bredvid varandra som underbara gull ungar. Den där mindre pojken gav mig nästan ett leende idag när jag satt och pratade och skojade med honom. Tyvärr var tiden knapp där också och vi gick vidare... Skulle hem och baka och fixa maten... For och simmade, okej killarna var och simmade, tyvärr får jag inte simma men kanske nästa vecka..
Och så har kvällen gått igen... nu tänker jag sätta mig bekvämt, ta en te kopp i handen och äta lite kvällsmål och inte göra något annat...
För imorgon har vi igen en dag med massa program... Men vi blir i alla fall inte uttråkade här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar