1510 gram lycka

måndag 28 januari 2013

Att trotsa no nou:s...

När vi satt i en ring alla små nervösa nyblivna mammor i vår mamma grupp en dag i september och hörde på fysioterapeuten, så sade hon: hjälpmedel som hoppgungor, bumbostolar osv stjälper mer än hjälper...
Jaha så man skall inte köpa dylika saker åt sin bebis utan bebisen skall ha ett tråkigt liv och ligga och jumppa på golvet...Märk väl att vår egen fysioterapeut också sade en gång åt mig att Romeo har varit för mycket i famnen han utvecklas inte så... Jajaa.. Nu är ju jag då den mamman som inte alltid riktigt orkar ta till mig allt som alla säger eller andras åsikter.. Mitt barn, mina beslut så nu har vi trotsat dessa no nou:s och köpt en hoppgunga.. Romeo tycker den är hur kul som helst.. Jag fattar väl själv också att man inte skall ha en bebis där hur länge som helst men vill han hoppa på en 10 minuter om dagen så fine för mig... Lite glädje måste han ju få ha..


 Ikväll var vi ute med pulkan igen.. Romeo tyckte det var intressant.. Han satt och kollade läget runt omkring.. Sen gjorde vi premiär i gungan på vår lekpark.. Det finns tyvärr ingen baby gunga här men han fick sitta i mammas famn och det var mega skoj... Så trött efter kvällens bravader somnade han skönt!

6 kommentarer:

  1. Vad häftigt att du just idag skrev om det här för vi var just idag på mammaträff var fysioterapeuten pratade... Jag tänkt bara på min brors son som har så himla mycket energi och älskar att hoppa och snurra med ena foten på golvet i hoppgungan. inte är det säkert något fel med dem om de är där en stund per dag, just som du skrev!

    SvaraRadera
  2. Jaa det har nog jag också tänkt... :) Romeo är också så himla energisk och han måste få ut sin energi på något.. att hoppa en stund är nog bra både för kropp och knopp :)

    SvaraRadera
  3. Härligt! Varifrån köpte ni den? Skulle så gärna ha en åt Elliott också. Ser skoj ut!

    SvaraRadera
  4. Skulle ha för mig att den är köpt från citymarket för en ca 50 lapp... Mati köpte den nämligen på fredagen.. Men på söndagen när jag var in till Fyndis så fanns där en precis likadan för 10-15€.. Så kila snabbt iväg dit efter den :) Kan rekommenderas.. Ett litet hopp om dagen gör gott..

    SvaraRadera
  5. Hmmm. Kanske blir fyndis imorgon då! Tack för tipset! :D

    SvaraRadera
  6. Ännu ett bättre tips.. där fanns idag en för 6€ när jag gick och kollade lite runt :)

    SvaraRadera