1510 gram lycka

torsdag 31 januari 2013

Idiotisk hemmafru?!

Alltså jo, jag har all förutsättning att bli/vara en bra hemmafru... Jag städar, lagar god mat, bakar nu som då är en bra mamma men de här förbenade byket... Tycker inte alls om att byka... Sätter alltid all byk tillsammans svart, rött och vitt.. Orka sortera. Okej killens kläder tvättas såklart skilt och med parfymfritt tvättmedel...
Funderade en gång när jag tvättade vitt byk och det alltid var något blått på dem.. Systra mi sade att jag skulle använda byk medel för vita kläder.. Har jag gjort det,. Nej..

Det mest idiotiska jag jag har gjort med byket har jag fått konstatera idag... Har tvättat och tumlat en topp med glitter och paljetter tillsammans med resten av byket vilket resulterat i att hela min lediga egen tid när lillen powernappar är att få stå och plocka bort små små glitter från alla kläder.. Misstänker att Mati inte vill gå och boxas med glitter shorts eller för den delen ha bling bling ballar!
Hemmafrun Tina fortsätter resten av sin halv timma med att plocka bort glitter.. Tack o hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar