1510 gram lycka

onsdag 16 januari 2013

Om jag skulle stiga upp...

varje morgon 6.30 skulle jag har all tid i världen att göra vad som helst... Idag hade vi råddan läkare 8.10 så var illa tvungen att ta och sätta väckarklockan och ringa.
Romeo sov så sött än när jag var och väckte honom runt en 7 tiden.. Han fatta nog inte varför mamma kom och väcka honom för det brukar ju vara andra vägen, men inte klagade han heller. Var så glad där han låg intryckt i etta hörnet och nästan tvärs över sängen... Han har börjat med att han flyttar sig högt upp i vänstra hörnet..
Allt var bra vid läkaren. Romeo hade växt igen. Måtten var 8980g och 71.3cm. Läkaren sade att han har växt fint och att han har utvecklats som han skall... Rådgivningstanten sade också att han tar jätte bra på benen som de inte behöver före de är 6 månader. Duktig Romeo. Vi fick även en ny medicin att pröva på... Har varje gång jag sätt en läkare pratat om Romeos andning men när lungorna är rena så tar de mig inte riktigt på allvar... Denna läkare som jag träffade idag trodde på vad jag sa, skrev ut en medicin och ringer nästa vecka och kollar om de har gått bättre eller inte.. Mamma säger jejj, och tack.
Rådgivningstanten sade också att det kan hända att Romeo utvecklas nu så snabbt och växer att det är därför han gråter så mycket. Om han är mitt inne i någon utvecklingsperiod. Så vi hoppas på det och att det går över om en stund...

Annars har jag hunnit besöka gymmet idag redan från morgonen, laga maten för imorgon, betalat en massa räkningar och om ett par timmar besöker jag gymmet igen.. Skönt! Måste träna ordentligt den här veckan för sen blir det en veckas paus. Skall på fredagen och fixa färdigt min tatuering...

Babysimmet började också igår på nytt.. Ni kan gissa om lille mannen i huset var nöjd.. Han bara log... Här är det någon som verkligen gillar vatten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar