1510 gram lycka

söndag 20 januari 2013

Babykyrkan...

Det blev lite annorlunda söndagsprogram här hos lilla familjen E. Vi hade fått en inbjudan på posten att komma till babykyrkan. Dvs det var för bebisar som var döpta år 2012. Så vi bestämde oss för att åka dit. Vi, syster med familj, Romeos fadder Sini och Mikaela och Sofina kom med. Det var en riktigt rolig tillställning, var det sjöngs sånger, Romeo hade med sina maracas och spelade med. Sen skulle en fadder tända dop ljuset så syster, Agnes och Elsa gick upp med Romeos ljus och tände det. Tyckte egentligen att det hela var riktigt rörande.
Så sitter Romeos fadder som "just" har blivit mamma med tårar i ögonen så jag kunde ju inte annat själv heller än att sitta och försöka hålla mig för gråt.
Barnen skulle sen välsignas vid altaret så vi gick upp, jag Romeo, Mati, Elsa och Agnes.Jaa-aa om jag inte tänkte gråta förr så då var det nära när jag satt med två söta tjejer bredvid och Elsa stammade sitt namn när prästen frågade vad hon hette. Romeo var bara glad under hela besöket till kyrkan. Han bara skrattade hela tiden.. Sötaste bebis. En present fick han också med sig hem.
När programmet var klart blev vi bjudna på kaffe och kaka och för bebisarna fanns det piltti frukt burkar.


Efteråt åkte vi till syster på mat, och jag grävde igenom hennes klädskåp och hittade en passlig klänning till dopet som är om ett par veckor.

Imorgon skall vi igen ha en super dag på kommande. Först blir det träff på stan med Katja och Julia.. Och på eftermiddagen hämtar jag hem Agnes från dagis för vi skall ha en Agnes-moster dag. Tjejen är så ivrig och glad och har sagt flera gånger att det kommer att bli den bästa dagen i hennes liv. Att de kan vara underbara barnen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar