1510 gram lycka

tisdag 8 januari 2013

Ibland får jag än...

sån känsla att jag måste kolla upp saker... Och bra så. För här var vi bor har vi gårdskarls turor... Mati fråga av mig igår när det är vår tur och jag sa att det är vecka 3. Vi får alltid listor på posten men den tar slut den också när året tar slut och jag hade då räknat ut och skrivit vilken vecka var vår...
Steg upp med Romppe där lite före 9 och kika att ojj vad det har kommit snö, och ingen har skuttat... Vi åt båda morgonmål och jag fick den där känslan att jag måste kolla så det säkert var vecka 3 vi hade... Men det var det ju inte, NU var det ju vår vecka.
En snabb morgon jumppa med Romeo, kläderna på och ut och skutta snö. Man kan säga det var halv tungt för de hade hunnit bli plus grader redan.. 1 timma tog det... Fin fin morgon motion, och romeo var så snäll så han låg och sov i vagnen...
In och äta lunch båda två och sen gick vi iväg med Sini på kirppis.. Precis jag skrev rätt, vi gick dit. 45 minuter dit och 45 minuter tillbaka... Men skoj var det och gjorde några fina fynd.
Bland annat en pippi tröja åt Romeo som kommer att vara passlig nästa höst... Min syster halv lovade att sticka åt oss Pippi sockor så de skulle matcha fin fint...
Liten har blivit stark, han flyttade hela stolen till sig när han vänta att jag skulle äta.. Vår starke Adolf.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar