1510 gram lycka

onsdag 30 januari 2013

Nya håret...

får jag tacka min bästa kollega Leena för... Behövdes verkligen lite färg och toppning av denna kalufs.. Det var nära till katastrof före hon kom hit igår kväll och fixade det..
Idag var jag och Romeo till jobbet och hälsade på dem där.. Planerade inför framtiden.. Jag har velat fram och tillbaka hur vi skall göra.. Blir jag hemma till nästa år, åker jag i höst i jobb eller vad... Efter noggrant eftertänkande blev beslutet: Jag åker och jobbar i Maj! 1 månad. Pappa är hemma med Romeo och använder pappa månaden så som den skall användas.. Tar ut semester efter Maj och lämnar hemma med Romeo sedan till Oktober.. Om jag vill, kan jag ansöka om längre tid hemma med honom sen.. Eller eventuellt åka och jobba 4 dagar i veckan.. Detta är verkligen svåra beslut.. Det vet jag ju i alla fall att före Oktober sätter jag inte honom någonstans.. Dels beror det ju också på hur han utvecklas.. Går det väldigt långsamt så blir jag längre hemma och sköter om honom själv... Och så beror det ju klart på hur man klarar av det hela ekonomiskt.. Tragiskt men sant...
Jag åker och jobbar i Maj, för jag är en små shopaholic, jag behöver pengarna.. Och det kan vara lite usligt här efter vår södern resa..
Och dels för att få umgås med lite "vuxet" sällskap i mellan åt... Pappa och Romeo behöver också få ha sin tid ihop.. Och ärligt, en karl måste få testa på det här.. För de vet ju inte riktigt hur mycket vi jobbar vi som är mammalediga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar