1510 gram lycka

måndag 25 mars 2013

Vi kör en..

vad vi gjort i helgen... Den gick rysligt snabbt igen.. Det kanske märks eftersom jag bara kommit in med några mini inlägg... Måste ju visa att jag inte övergett er...

Fredag:
Papsen var ledig, så vi åkte hela lilla familjen in till stan, köpte presenter åt prinsessorna som bestod av: En fotboll och kläder åt Elsa, en onepiece och klubbväska åt Oona. Jag var riktigt nöjd.
Lunch smörgåsar köpte vi med oss hem.. Sen när vi varit hemma en stund blev det att veckohandla hela familjen.. Gick smärtfritt även om det var fredag och klockan hunnit bli över två.. Resten av kvällen gjorde vi inte så mycket. Bara hängde..

Lördag:
Papsen åkte iväg på tävlingar så jag och Romeo var hemma på tumis. Vi gick till Sini på dagen och hade kaffeträff. Sen for vi ut på en lång promenad med 2 hundar och 2 barnvagnar.. Jag storstädade det mesta inför husvisningen och sen kom papsen hem.. Romeo badade och vi kikade en film före det var natt..
Söndag:
Igår steg vi upp med tuppen och fortsatte att städa färdigt... Laga allt i skick, packa med alla grejs och sen begav vi oss norr ut. först var vi och hälsade på fammo och faffa.. Romeo som aldrig hittills har varit blyg/skygg för någon var jätte skeptisk mot hela familjen och storgrät varje gång han såg ett nytt ansikte.. Det gick snabbt om sen i alla fall.. Lara blev hos fammo så jag lätt skall slippa iväg om det behövs flera visningar med kort varning..
Jag funderade nog hur det skulle gå med Romeo på kalaset eftersom han inte hann sova mera än en bilresa till Kållby men han var jätte nöjd och glad.. 
Flickorna blev förtjusta i presenterna och mitt hjärta blev alldeles varmt igen av att få sitta hela familjen och bara umgås i flera timmar...
Hem fick vi köra sakta med lite spänning eftersom bilringen av någon konstig anledning hade blivit helt sned eller liknande så det fanns risk för att den kunde spränga.. Men hem slapp vi säkert och idag får bimmern nya vinter tossor så vi skall slippa säkert fram igen..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar