1510 gram lycka

lördag 2 mars 2013

Ta mig tusan...

om det inte blev värsta snö ovädret nu sen då... Och guess what? Jodå vi har talkkari viikko... Så hem fick vi åka mitt i vårt besök hos syster och skotta en hel massa jävla snö... Tur att jag fick goda medhjälpare med mig.. Henkki, Agnes och Elsa hängde med. Romppe blev kvar hos syster..
Det är liksom varje gång vi har talkkari att det snöar, och nästan varje gång det händer är jag ensam hemma... Där till med bihåleinflammation.. Jo jag vet, det tar inte kål på mig men det blir inte bättre heller.. Har klarat mig ganska bra idag utan värk men det började sen igen när vi åkte hem...

Hela dagen har ju ändå inte varit kass... Fick pizza redan när syrran hämtade mig, sedan hade vi aningen trevliga diskussioner om et hot ämne..Har hunnit rita, Romeo har varit mega glad och sen åt vi godaste gourmet middagen, så jag fick skicka meddelande åt Mati att jag nog inte behöver någon pizza ikväll.. Någon måtta måste det väl vara med mitt mat intag...Han hade fått motstånd och vunnit sin match men var ändå besviken... Konstig laji den där boxningen..
Nu väntar jag på att Mati kommer hem, de har värsta ovädret att köra i, vilket gör det hela mera spännande... Sen ser vi vem av oss som ger sig ut i denna snö yra och skottar ett varv till, tippar på att han inte släpper ut mig mera, men lika trött är ju han med som har kört i Finlands vackraste väder... Imorgon blir det en hel del bil igen som gäller och J-city.. Lara skall hem.. Då är det slut på ett cleanat hem och lugn och ro...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar