1510 gram lycka

lördag 30 mars 2013

Efter att ha suttit

och väntat på pappa och Romeo i 3 timmar så ringde de och meddelade att vi måste fortsätta till centralsjukhuset för att kolla upp bättre... De kom bara hem en vända och plocka upp mig och så for vi vidare... Romeo var redan i mycket bättre skick när vi kom dit, hade fått mera ventoline i spira som redde upp en del, och saturationen låg på 95..
Vi väntade, väntade och väntade.. Romeo började gå lite på övervarv för nattiden hade passerat en bra stund sedan... Och klockan 22 kom en läkare och pratade med oss.. Hon var av den åsikten att vi fick åka hem tillbaka med lite tips rikare.. Dessutom var Romeo nöjd, "pigg" och duktig med tanke på att han hade varit och väntat i 5 timmar.. Att slippa hem tillbaka  tyckte mamma i huset var skönt, hon som högst antagligen har samma virus nu som lillen..
Nu hoppas vi då att vi båda två snart skall bli friska så vi får gå ut...

Idag fortsätter vi att vänta och vänta.. Var är alla påskkärringar? Ingen vill hitta hit... Det betyder att jag får vräka i mig en massa choko idag/ikväll..
 De har jag väl ändå rätt till om jag är sjuk?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar