1510 gram lycka

söndag 23 mars 2014

Veckoslutet...

Kan bäst beskrivas med tre ord och en massa bilder...

Familjen
Skratt
Skoj...





Vi firade två underbara tjejer på lördagen.. Kusinerna Oona och Elsa firades tillsammans... Vilket kalas.. En massa godsaker så denna magen tackar.. En massa massa skratt... Och alla kusiner samlade..
Vi spenderade många timmar hos syster...
Och hur roligt vi än hade, hur många skratt vi än skrattade.. Hur många kärleksfulla blickar vi delade ut åt varandra kunde man inte sluta tänka på att ingenting är som förut...
Allt ändras.. Barnen växer upp, snart är vi ett barn rikare, men ändå... En familj har flyttat och blivit två... Inget är sig likt...
Vi skall försöka hålla ihop.. Vi skall träffas, vi skall ha lika roligt..

Konstaterade idag att min son är ganska musikalisk... först spelade han orgel, sedan gitarr, och sedan keyboard... Och höll på länge.. Vi var alltså upp till Larsmo idag och hälsade på fammo.. Hade sagt åt Romeo att han ska få hälsa på fammo och faffa men faffa var ju inte hemma... Inte skoj.. Hade helt glömt bort att han skulle på arbetsresa.. Men fastrar, farbröder och fammo fick vi umgås med hela dagen... Och korv görans var ju ett måste för magen..
Men med mitt nya smaksinne fick jag konstatera att det inte var speciellt gott.. De smaka ju socker.. Ta mig tusan.. Trodde aldrig jag skulle skriva eller säga att Görez inte var en tio poängare... Inte smakade det illa men inte va de så speciellt heller.. Hoppas på att få tillbaka mitt egna smaksinne när "Saga" väl anländer..


Nu skall jag gå och lägga mitt lilla snor troll.. Stackaren har blivit så förkyld igen... Få se om jag får bli hemma med honom i veckan.. Hoppas de går snabbt om.. Det är ju så synd om de små liven.. Romeo har varit mer eller mindre förkyld HELA vintern.. De sku få räcka nu redan..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar