1510 gram lycka

tisdag 18 mars 2014

Ett huvud, tre sparkar och magen...

Gårdagens läkarbesök blev lite av en besvikelse...
Jag satt och väntade i 50 minuter på att slippa dit, väl där så gick besöket på några minuter inget nytt framkom och ändå som jag fick se av baby "Saga" var huvudet. Hen låg så långt nere så vi såg inget annat... Och eftersom att det egentligen inte var därför jag var där så började läkaren inte heller destu mera försöka flytta på babyn.. Besvikelse..
Hon funderade en stund på att vi skulle börja med en medicin, som jag skulle ha ätit fram till vk 34.. Skulle prata med andra läkare och återkomma idag..

Så lite hängde jag läpp igår i alla fall.. Pg.a besöket OCH sen på kvälls sidan efter maten for jag och veckohandlade, skulle ha 3 födelsedags presenter också, så när jag väl kollade klockan när jag gick ut från Prisma så var den 19.50.. Jag tänkte börja gråta.. Ja hade varit borta i flera timmar och hunnit umgås med Romeo på hela dagen 2. Tur så var han vaken änu när jag kom hem så vi fick pika gosa, jag nattade och vi läse bocken bruse som för tillfället är stor favorit!

Sen på kvällen när jag la mig ner i sängen.. Var mega trött så när familjen annorlunda hade paus for jag i sängen.. Då sparkade baby "Saga" 3 gånger, riktigt ordentliga sparkar.. Vilken lycka! Hittills har det bara varit små fladder men igår var det ordentliga kickar.. I väntan på kvällen.
Magen den växer och blir stor.. Likaså mamma.. Jag unnar mig själv att äta hur mycket jag vill och när jag vill.. I know det är fel.. Men nu när jag är sista gången gravid så då är det så ! Pojke eller flick mage?! Eller kanske man inte ser de än..
Idag har vi haft ledig dag jag och Romeo.. Vi hade verkligen ingen sovmorgon.. För Romeo sa godmorgon halv 7.. Nå vi kompenserade det med att ta 3 timmars päikkärit. Inte illa.. Annars har vi kokat mat för flera dagar framöver.. Och så ringde läkaren nu på eftermiddagen och meddelade att ingen medicinering börjar!
Vi ser vidare på ultran om 3 veckor!

Nu ska denna mamman dra iväg igen.. Har röntgenskötar årsmöte.. Dit och äta, umgås och ha det trevligt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar