1510 gram lycka

söndag 16 mars 2014

Snabbt som en smygare..

Går veckoslutet.. När man har skoj..

Då hade jag ändå min SISTA semesterdag på fredagen.. Ändå är det söndag redan..
Vi startade till Kimito på torsdagen ungefär en halv fem tiden.. Stannade på mat i Pori och körde sen ner.. Det var vår ända paus. Framme var vi runt en 22 tiden.
Måste få skryta på min söta unge nu lite.. Han är så duktig på att åka bil. Det perfekta rese sällskapet bara han skulle vara lite mera pratsam och inte sova så mycket. Ända gångerna han gnällde till lite var när Niini flög i golvet. Då var det bara att parkera bilen och lyfta upp kaninen. Men de hände typ 3 gånger på vägen dit och samma på väg hem. När han inte sov så sjöng vi Arne alligator och babblade på lite.
Annars satt han bara och tittade ut genom fönstret och sov.. SOV SOV SOV.. Kan säga att jag verkligen hade stora problem både på dit vägen och hemvägen att få mina ögon att hållas uppe..Skyller på baby nummer två. Jag är så trött hela tiden ännu.. 
Väl framme har vi haft liv i luckan med tre barn.. Lekt umgåtts och bara varit..
Romeo älskade katten! Och bussen. Den är stor favorit.

Romeo har varit snäll, lite har han knipit Tessu i näsan... Denna gång var han inte rädd i alla fall för barnen, lite för Fanny ännu nog.. Kanske de går om någon gång..

Vi har ätit mycket god mat, och sovit tidiga kvällar. Legat på varsin soffa när barnen somnat och pratat.. Skvallrat och skrattat. Det är precis så en semester skall vara!

Igår kom det värsta snö vädret.. Både Rubi och Tessu va så arga när vi var ute så vi lyckades vara ute hela en halv timma kanske. Romeo tycker inte alls om snö..
Nå anyway på eftermiddagen/kvällssidan när vi varit och köpt karkki gick det ändå att vara ute en stund.

Idag ~ 6.20 fick vi vakna av att Theresia tar upp dörren och säger hej hej! Hej hej.. Romeo flög upp som blixten med Niini i ena handen och tutten i munnen och vinkade så febrilt med handen att jag tänkte den skulle lossna. Så Tessu säkert skulle se att jo vi vaknade nog.

Sen vi skulle starta hemåt misstänker jag att det uppstod lite kärlek. Det var pussar och kramar.. I mängd och massor. Sedan fick vi vinka hejdå hejdå... Tills vi ses nästa gång..
Sötaste barnen
Nu har vi bykt, duschat läääänge och läst 3 bockarna Bruse.. Romeo somnade efter åtta gott. Han bara vinkade nati nati när jag sjungit klart.
Jag har tömt mitt konto på en massa räkningar och snart skall jag krypa i sängen. Det var en lite orolig natt och sömnen trycker på. Papsen kom just hem, grattis till han! Han vann FM- brons.
Imoron skall jag till mödra poli på besök och då får jag väl ta en titt på vår baby "Saga" igen! Lycka! Vilken toppen helg och ny vecka vi kommer att få. Kan inte vänta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar