1510 gram lycka

onsdag 12 mars 2014

Packat och klart...

Nästan i alla fall...

Imorgon en stund efter jobbet (när jag har packat det sista) så åker jag och Rubus iväg till bästa vännerna i södra Finland. Det skall bli så skoj. Har semesterdag på fredagen och tog ett beslut av att köra dit imorgon.. Får ju kanske då i alla fall sova lite längre på fredag morgon, och då också ha en dag längre att umgås.
Men tröttsamt är det säkert.. Det tvivlar jag inte på. Hade en lite längre arbetsdag idag och när jag körde hem trött så tänkte jag.. Huhu.. Imoron ska ja köra en 5 timmar efter jobbet.
Men vi får ta de lugnt och tanka i mamma hese mat i Pori så ja får lite energi och köra sedan resten av vägen..
Är nog inte rädd för att resa själv med Romeo.. Har rest med honom flera gånger och det har alltid gått bra.. Tror andra har varit mer nervösa för våra resor alltid än jag själv..
Nu har jag ju en kille som går på dagis och trotsar hemma resten av kvällen vad det går.. Så om han börjar skrika i bilen så säger jag bara halleluja att höra på det i 5 timmar men då är det så den här gången.. Och då får vi sjunga Arne alligator i 5 timmar.. Men...
Misstänker han somnar och vaknar när vi stannar...
På morgonen är jag gosigaste unge som finns.. När jag kommer från dagis är jag trotsigaste unge som finns.. Tyvärr har mamma hört att det håller i sig ända över tonnåren ;)
 Papsen kommer han också att vara på resande fot och inte alls långt ifrån.. Han bunkrar i Åbo och har FM tävlingar (om ryggen håller..) Vi håller alla tår och tummar att det går att boxas, och att det kommer medalj hem!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar