1510 gram lycka

tisdag 4 mars 2014

Dagen när man nästan kisa i byxorna...

Ni vet de här gångerna när man inte borde skratta... Ja har kört en sån förr.. Men idag.. Jag skratta så ja nästan kisa i byxorna.. Ja kunde inte sluta.. Ännu när jag skulle sjunga nattsång åt Romeo såg jag typ ut så här..
Och han fick stiga upp och kolla vad jag hade för fel för jag sjöng falskt och fnissade i ett.. Barnslig, javisst.. Men vi spolar lite tillbaka...

Matis mamma och syrra va på besök till Vasa. Jag hade redan igår bjudit hit Matis andra syrror på fastlagsbullar så det blev en riktigt rolig överraskning att få huset halv fullt av "familjen" ikväll igen..
När klockan närmade sig halv åtta och de hade lång väg hem att köra börja de ställa sig hemåt och Elli gick ut.. Tog ett par sekunder så va hon in tillbaka och sa: Jag kommer inte att få bilen från parkeringen för grannens bil ha kommi ivägen..
Alla stod som frågetecken tills vi gick ut och javisst.. Grannens bil hade rullat iväg själv och stod nätt och fint just några hårstrån parkerat ifrån Ellis bil..
Jag fick värsta hysteriska skratt attacken... Ja sku gå och plinga på grannens dörr och säga om de kom och flyttade sin fint parkerade bil men vet ni, jag pallade de inte.. Jag bara skrattade, skrattade och skrattade.. De hjälpt int så mycket att ha Nina bredvid sig som skratta lika hysteriskt som jag...

Till sist blev det så att Kerstin fick gå och ringa på grannens dörr som också stod och såg ut som ett frågetecken.. Före de kom ut och såg.. I det skede kunde jag ändå lite hålla mig.. För hade ju vräkt på då redan i 10 minuter..

Ett gott skratt förlänger livet.. Så skratta på människor.. Även om det är lite fult ibland..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar