1510 gram lycka

lördag 8 mars 2014

Trevlig kvinnodag...

och lördag kväll kära ni trogna läsare.. Vem ni än är...
Idag har vi firat stort här..
Jag var så snäll kvinnodagen till ära så jag lagade en ordentlig brunch här hemma.. Gott gott gott...
Nä egentligen lagade vi brunch för vi skulle starta 12.30 körandes mot Seinäjoki så något behövde vi ju i magarna före vi for..
Killarna var också snälla.. De for iväg efter morgonmålet och hem kom de med blommor, choklad och strumpor.. Många par.. (Undrar om Mati har leidån när jag går och lånar hans strumpor om jag inte hittar egna).
Sen lagade vi oss lite finare än vanligt och så startade vi mot Seinäjoki.. Skulle och vittna ett i do..
Min kusin gifte sig..
Hanna och Henkki skulle vi köra med men de va nu sena som vanligt så vi var way före dem där.. Träffade Kajsa och Maya utanför kyrkan och sa att det är bara att gå in för Familjen G kommer sent...
Men vet ni vad..
In kom de springande i kyrkan just före det började och vi fick värsta fniss attacken när Hanna frågade efter dödö..
Sen när cermonin hållit på en stund och de sjöng i kyrkan: Rakkauslaulu som btw var min och Matis bröllops dans sång så fick vi värsta gråt attacken..
När cermonin var över skulle vi köra till Ilmajoki på efterfest.. Suprise så slarva vi bort oss.. Men tacka vet man internet och navigator för vi hann i tid..

Romeo har varit så himla duktig som orkat så här bra. Lite spring i benen fick han nog på festen men vi löste det med att springa en stund, se på youtube och äta... Halv sju tiden började redan Romeos mun gäspa så stort att de va dags för oss att börja köra hemåt.. Vi körde i 15 minuter och han sov som en stock.. Ordagrant..
Jag lyckades inte väcka honom så mycket hemma att jag skulle ha fått i honom kvällsgröt. (eller skall vi säga jag ville inte bråka med honom). Han var sur som geting när jag la pyjamasen på, och rabiat som en björn mamma när jag skulle borsta hans tänder.. Upp i sängen bara och han fortsatte sova. Få se nu då hur länge vi får sova imorgon..
Det har varit en rolig dag.. Det finns ingen annan som man kan skratta med så där som la familia..
Ni är underbara! Eller så vi är underbara tillsammans...

3 kommentarer:

  1. Ja vi har alltid lika roligt tillsammans, tack för att ni finns. Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Tummen upp för klänningen OCH för att du bloggar igen!

    SvaraRadera