1510 gram lycka

torsdag 27 mars 2014

En billig dammsugare...

Ni vet gånger när man är riktigt hungrig och bara väntar på att maten skall bli färdig.. Magen kurrar... Ja det var en sån dag på tisdagen när vi hade suttit vid hvc och inte hunnit äta lunch.. Den som känner mig riktigt bra vet att jag är ingen snäll människa när jag är hungrig...
Och just när jag hade fisken klar och höll på att hälla bort vattnet av potatisen ja då plingar det på dörren...
Mati öppnade och det hördes: Hei hei.. Oletko sinä talon isäntä.. Jo sa Mati och typen presenterade sig och babblade på en stund.. Och sen när de hade pratat ett par minuter så sa han: Nyt kun tullaan näin hyvin juttuun voinko tulla ihan peremmälle hetken puhumaan.. I mitt huvud tänkte jag nej nej nej.. FAN...Släpp inte in någon jag vill ju ha mat NU...
MEN Mati släppte in killen och det visade sig att han var en dammsugs försäljare.. Som hade en riktigt mega bra dammsugare som han efter en stund hämtade från bilen..
Sen började han dammsuga.. Han dammsugade mattan, golvet, soffan, en annan matta..
Visade hur mycket skit det kom från olika ställen... Och så skrev han ner priset åt Mati på en lapp.. Miltä se kuullostaa?
Ohhoo hördes de.. Muutama numero liian paljon..
Men han gav inte sig.. Han fortsatte med att visa hur man kan betala på osamaksu, räknade ut olika rater, sen skulle han upp på vinden och visa hur man kan dammsuga vår säng.. Och hur mycket kvalster och damm det kommer ur sängen med denna huippu dammsugare..
Till sist när han varit en timma hos oss och Mati sa att han inte gör så där stora uppköp så där bara.. Man måste lite räkna m.m.. Så då tackade han för sig och sedan for han..
I det skede var vår mat kall, fisken var lite halv bränd och den hade blivit mjuk när den skulle vara knaprig..
Men ack så gott... Att äntligen få mat i sig... Och jag höll mig lugn och på bra humör ända tills magen var mättat... Så..
Och för den som undrar.. Dammsugaren kostade BARA 2500€.. Så om någon vill ha en förevisning eller kanske köpa en sådan dammsugare så jag har numret här hemma..

2 kommentarer:

  1. :) Köpa vill jag inte men han får gärna komma hit och dammsuga.

    SvaraRadera
  2. De va no så lite han dammsugade att de är inte värt det.. ;)

    SvaraRadera