1510 gram lycka

tisdag 12 februari 2013

Man skall ju aldrig säga aldrig...

Ni som följt med från min gamla blogg vet att jag skrev ett inlägg om att vi inte mera behöver åka på kontroller till sjukhuset... Nå förra veckan fick Romeo post från sjukhuset, att han har tid till vauva poli för kontroll.. I det här skede borde de ju ha lärt sig att jag konforterar dem på sjukhuset alltid i alla ärenden gällande Romeo som jag inte tycker stämmer.. Så jag ringde dit och funderade varför vi skulle dit.. Skötaren i fråga visste nog inte egentligen varför vi skulle dit men hon antog att läkaren som vi varit till hade konsulterat med en äldre läkare som tyckte att vi borde ännu gå på kontroll efter 3 månader.. Hohhoo... Eftersom att hon skrivit i vår text kontroll vid 1 år på neuropoli. Och 3 dagar senare skrivit i hoitosuunnitelma ännu kontroll efter 3 månader... Kanske de är i behov av pengar...
Anyway vi åker nu dit då igen nästa vecka på kontroll. Det stör inte att vi skall dit, men de där jäkla blodproven som skall tas... Om det nu igen misslyckas efter ett par försök så tänker jag be att en läkare kommer och sticker.. De har man väl ändå rätt till?
Idag kommer två av Romeos kompisar hit... Säkert inom minuterna.. Tyvärr nappar Romeo nu för tillfället... Han har sovit så dåligt inatt.. Fick till sist komma in och sova med oss för famnen var ända som gällde. Sen är det simdag... Funderar ännu hårt på om vi skall simma idag eller inte... Romeo har fått en ordentlig hosta.. Inget snor, ingen feber men hosta... Mannen i huset har ju haft värsta förkylningen men den ha gått om så månne Romeo skall få den nu då... Eller vad... Själv är jag frisk som en mört.. Och även om jag skulle råka på värsta förkylningen finns det inget som stoppar mig på lördagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar