1510 gram lycka

onsdag 6 februari 2013

Dagens fråga....

Om det nu är så att det finns läsare här som ger fingerfood åt sina små... Alltså hur gör ni? Använder ni regnkläder eller dylikt? För det första så är jag som ni vet helt galen i kläderna... Och när man då ger en maissinaksu, knäckebröd eller ris kaka åt Romeo så har man ju den över hela kläderna... Det stör mig inte.. Men det att man måste byta kläder 3 gånger om dagen för mina ögon klarar inte av att se en sån sötis gå omkring med skitiga kläder.. Är det jag som e psyko eller vad-? Jag bara undrar.... För hur det än är så fortsätter jag med att ge honom det han vill ha men detta eviga klädbyte... Och fläckar... 
Både Rompis kompis och mamma är tacksamma för svar!


 

5 kommentarer:

  1. Hej! Köpte till Hugo en "haklapp" med ärmar, är alltså som en skjorta, från ikea hitta jag dem för precis som du klarar jag inte av de eviga klädbytet : )

    SvaraRadera
  2. Jag hade en långärmad haklapp (vet inte vad det heter på riktigt :D ) till mina barn.

    SvaraRadera
  3. :) Tack.. Vi har såna där långärmade från ikea.. Men de är så förbaskat stora än så han bara drar och äter dem oxå :) Men måste väl börja använda dem lite aktivare så han blir van...

    SvaraRadera
  4. Klä av honom och låt honom äta i bara blöjan ;) så har jag gjort ibland med mina barn :D man blir ju tokig på klotter.

    SvaraRadera