1510 gram lycka

onsdag 23 april 2014

To turn bitch mode on...

Så det slutade sist... Alltså bloggandet.. Kunde jag skulle jag göra så men ja är alltid lite för snäll.. Hur som haver..
Påsken kom och gick.. Jag är så otroligt trött för tillfället så jag kunde sova till sommarlovet...
Vet inte om det är ryggen, jobbet eller liten som drar ur mycket energi men något är det..

Det har gått en sån här akipäivä juttu på facebook och tur är väl det.. För jag kan dra en kort summering vad vi gjort de senaste dagarna när jag inte varit så aktiv bloggare.. Skall försöka ORKA...
På fredagen åkte vi hela lilla familjen till Kauhava och hälsade på en god vän, min fd kollega. Det var riktigt skoj. Vi var där hela dagen, barnen lekte och jag fick prata av mig.. Personen i fråga och jag är så himla lika så vi tänker också på många fronter likadant...
T.o.m våra barn har lika hårt temperament.. Och snart har vi bebisar båda två igen! Fantastikt..
På lördagen skulle det häxas.. Jag hade köpt godis för säkert 50 häxor men hur gick det? Jo som alltid.. Ingen häxa kom.. Det blev mycket karkki åt oss..
Min sötnos här ovan ville inte alls klä ut sig till en häxa.. Jag som hade köpt schalar och allt.. NEJ sade han.. Jag visade bilder och sade det blir jätte skoj.. NEJ NEJ sade han på nytt.. Sen när jag frågade om han vill vara katt då, så jo det gick för sig.. Och sötaste katten i stan blev de ju..
Vi var till Oravais och åt lunch med mamma och Arto.. Sen for vi vidare till min Saga mommo. Som var så överlycklig av att vi kom och Romeo sade Saga mommo Saga mommo.. Och hon var glad.. Efter det häxade vi hos fammo och faffa i Larsmo.. Och till sist åkte vi till min syster i Kållby.. I det skede var klockan redan närmare 19 och Romeo gick på övervarv och sprang fram och tillbaka.. Men en super dag med familjen hade vi.
På söndagen städade jag och bakade... Vi skulle få fammo och faffa på besök.. Också Matis bror och mommo skulle komma. Dit for den dagen.. Och finaste Orkiden fick jag.. Konstigt att inte fammo ännu har gett upp hoppet med mig och blommor.. De har en tendens att alltid vissna..
På måndagen njöt vi av solen.. Vi inledde grillsäsongen och fick fina kompisarna som matgäster.. Jag var säkert så in i det här med grillat att jag tog inte en ända bild på maten.. Jag åt upp allt så det rykte om.. Kaffe och efterrätt på det och jag rullade fram-.. Men var inte den ända tror jag..
Romeos humör var på topp.. Hela påsken var han nöjd och glad kille.. Jag har njutit SÅ mycket av att få vara ledig... Kan inte vänta...
Mitt humör på bilden uppe får stå för: Att solen börjar visa sig mer och mer och att det BARA är 21 dagar kvar att jobba tills sommarlovet... Skall bli så härligt! Att få vara hemma!! Och så är man väldigt glad över den fina sandlådan min kära har fixat... Idag fick vi sand i den och Romeo satt där och lagade kakku kakku... Han älskar så sandlådan.. Att det var en hiskeligt tur vi har en händig man och en bakgård att ha en låda på...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar