1510 gram lycka

måndag 14 april 2014

Finaste mitt öga skådat...

på en stund var allt påsk pyssel som Romeo kom hem med från dagis idag.
Kolla nu själv in den här haren... Hur juvlig den är! Det tog mig nog ett par eller okej kanske lite längre men några långa sekunder att förstå vad det var.. Sen slog det mig. Det var ju en pupu med häng öron... Och Romeo satt så stolt bredvid och log när ja titta vad han har gjort. Ojj dessa barn. De får ju en att gråta varje dag...
Nu kan jag släppa en liten tår i ögon vrån varje gång jag ser på haren. Den är underbar!

Och från påskharar kan vi gå vidare till sängar.. Vi hittade en säng åt Romeo från Tori. Har redan en stund tänkt byta så han inte sen tycker att lillebror kommer och stjäl sängen av honom.. Så idag var Mati och hämtade hem den efter jobbet och så skruvade vi alla 3 ihop den i hans rum..
Nu har Romeo för första gånget somnat i stora pojkarnas säng! Det gick ganska så smärtfritt... Efter godnatt sagan, några sånger och gud som haver så vinkade han  godnatt som varje kväll.. Jag gick ut till vårt sovrum och sedan började han prata... Prata och prata -- jag sade åt honom nati nati Romeo.. Och då blev han lite halv lessen så jag gick in igen för att ge en natt puss och kram. Då sa han: Mamma sitta där och pekade på stolen. Så jag blev inne och sitta och efter 5 minuter så sov han..
Och sover så gott. Min kille håller på att bli stor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar