1510 gram lycka

lördag 26 april 2014

Redan lördag...

och vilket väder vi har haft här i Finlands soligaste stad.. Underbart! Romeo har i princip varit ute hela dagen... Tror den bästa investeringen vi gjort på länge var sandlådan.. Han sitter där och lagar kakor hur många som helst om dagen.. När mamma gör kakor ser dom dock så goda ut att han skulle kunna smaka..
Hoppas han uppskattar eller skall vi säga GILLAR sin födelsedags present lika mycket.. Den kan vi ju också greja med ute dagarna i ända nu i sommar..
Mati har städat idag medans vi var och köpa blommor och lekte ute.. Nu har vi lagat undan påsken och in med lite andra blommor!
Skönt med lördag btw... Efter en ganska hektisk vecka var det skönt att kunna g och ligga i sängen när man vill.. Märker bra att tempot var lite högre, jag hade ganska mycket sammandragningar igen både på natten från onsdag-torsdag, och torsdag morgon när vi stressade iväg..
Även på fredagen på eftermiddagen satte det igång igen men nu när jag fått göra allt i egen takt, fått vila lite mera och bara varit med mina käraste så ingenting. SKÖNT!

Igår hade vi nog en sån morgon att jag vill inte vara med om det igen.. Kom ut SOM TUR i tid och märkte att däcket hade punktering.. Där stod vi då jag och Rubi.. Ingen cykel hade vi heller.. Funderade två sekunder på att ringa taxi men de blev min andra hälft jag ringde till.. De lät ungefär så här: "Nå hej, den här förbenade bilen har fått punktering, vi har ingen cykel och hur ska vi slippa till dagis och jobbet. Nu kommer jag ju försent igen, och idag hade jag bråttom!!"
Det är tur att min son har ett bra morgon humör och var så glad.. Likaså min andra hälft var lugn och sansad och vi kom oss iväg i Jaris paketbil efter ungefär 15 minuter. Mamma var lite halvt uppjagad.. Romeo tyckte det var det bästa som hänt! Att få åka paketbil, titta ut genom fram fönstret, se växlar, se en pipa bil rakt genom fönstret komma susande fullt förbi oss. Han njöt verkligen, skrattade och sade sitta sitta sitta...
Mamma viskade sakta.. Kom ihåg att sätta ner huvudet om de kommer en polisbil för detta är knappast riktigt populärt. Att sitta utan bilstol. Men vad gör man... Och vad skulle vi göra utan all hjälp vi får av Jari!

På kvällen var vi och kollade in invägningen för Hullupullo boxing night 4. Där träffade vi på självaste Robert Helenius.
Jag kände mig som en liten liten myra när jag stod och försökte posera bredvid den mannen... Han var STOR.. T.o.m min egen boxare ser ganska liten ut...
Romeo tyckte detta evenemang var gjort för honom.. En Petro som skojade fullt med honom.. En massa människor som kom och gav honom uppmärksamhet..
Om det fanns många boxnings stjärnor på plats så var ändå min sötis den största stjärnan av alla! Han kan det här med att charma in folk.. Men vilken liten sötnos gör inte det?
Ett bild regn på det här och jag fortsätta se på: torka aldrig tårar utan handskar.Är ensam hemma hela kvällen, eller jo Romeo sover ju förstås uppe, men Mati är och håller i trådarna i Pullo ikväll..

Del 1 såg jag här före jag kom och bloggade.. Tror det blir en massa massa tårar för min del..
Over and out. Ha det härligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar