1510 gram lycka

fredag 11 april 2014

Fredags lugnet-

Vi har hunnit med fredags fiilis..
Jag har stressat på efter jobbet, for till kirppis en sista gång med lite påfyllning, till Makuuni efter ett par filmer, kom hem och lagade tortillas.. Som Thank God inte Romeo åt.. För jag hade köpt i all hast hot taco krydda så tänkte bränna munnen av mig själv..
Sen fick vi extempore besök av Matis syster och hennes blivande man.. De kom med bröllopsinbjudan som var så söt.. (De hade varit på ärenden till Vasa så de kom via på en snabb kaffe).
Sedan blev det bad, lite skåpbilen Olle och nati nati.. När Romeo somnade blev jag själv sittandes framför padden och barnens bokklubb.. Det finns så mycket barnböcker att hoho.. Hur veta vad som är bra och vad de gillar.. Hittade i alla fall fyra stycken böcker som är på väg hem till oss nu! En om babyn i mammas mage, två böcker om känslor och så Romeos STOR favorit:: Lilla Ugglan. Vi läser den om och om och om igen... Den är faktist ganska underbar...



Fredags lugnet kommer nu smygande.. Jag känner mig rätt nöjd nu med jobbet, jag är överlycklig när jag tittar på fina Romeo.. Jag börjar känna mig lugn över att det kommer tillökning i familjen. Jag mår bra!
Nu får man sitta ner i soffan och snart kommer jag att vara uppslukad av filmen 3096 dagar.. Jag har ju läst boken så jag vet inte riktigt vad jag skall förvänta mig av filmen så det kan bli intressant..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar