1510 gram lycka

onsdag 9 april 2014

Idag är en riktigt lotto vinst dag....

Allt såg bra ut på ultran.. Attans vad jag var nervös.. Varför skall man vara nervös? Man vet ju hur det går till.. Man har varit tidigare och ändå... En sömnlös natt bakom, en orolig morgon och den sista halvtimman kändes som en evighet.. Sen åkte jag iväg.
Var via Abb efter Mati och så åkte vi till sjukhuset.. Där va de ganska bra i tid.. Och läkaren ropade upp mig.. Vi pratade en stund sedan kikade vi på typen som bor i sin etta i magen.. Typen var HEL VILD.. Det var lite problem att få mätt allting, och hen sparkade på och boxades och flyttade sig och gjorde kullerbyttor och och och...
Hon hade just börjat, typ mätt huvudet och så när jag frågade: Är det en kille eller tjej??
Det kom ett snabbt svar: Så långt har jag inte hunnit ännu...!
Så vi låg och väntade, och tittade och så till sist var vi nära.. Och där syntes troligtvis en liten pippeli! Så det blir en pojke!! Vi vågar nästan nog tro på det.. Och honb kollade en gång till sen ganska i slutet och sa; jo nog e de en pojke!

Vilken lycka! Jag är glad... Jag är så glad... Att allt ser bra ut än så länge, att liten är vild och mår bra.. Nu är det bara att vänta.. Vänta, vänta och vänta.. Tills vi får träffa vår liten för första gången IRL... Kanske någon där har något namnförslag?? Eftersom jag själv var så insatt i att de skulle vara en tjej så va namnet klart.. Tur vi har länge på oss ännu.. Men vad passar med vår Romeo? Vad är speciellt och passar på både finska, svenska och är internationellt?

När jag kom hem väntade dagens andra goda nyhet i postlådan. Skatteverket som skickat post.. Som jag hade väntat.. Och jo, de va nästan som en lotto vinst för mig. Det blir högst antagligen varma landet för oss nästa år.. Och ivrigt fick jag visa hotellet för fammo.. Eftersom vi vill ha fammo och faffa med igen!

Sen fixade jag mat åt alla.. Vi åt, vi bråkade om maten, vi åt godsaker och sedan var vi ute i några timmar och kapade vårt äppelträd.. Vi fick krattat och städat undan på samma gång.. Vilken skillnad.. Nu är det bra. Nu väntar vi på sommaren. Och vad smidigt det går med teamwork!
Tack kära ni...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar