1510 gram lycka

torsdag 3 april 2014

Jag önskar ingen detta...

Från det här:
Gladaste sötaste killen som njuter av glassen på Rax när han lunchade i stan med mamma och pappa...

Till 6 timmar senare se ut så här:
Killen som mår så dåligt så dåligt... Ingenting hålls i honom.. Han spyr, spyr och spyr lite mera... Och sover.. Varifrån kom denna spysjuka mitt i allt..?

Hoppas den inte hoppar på oss andra...
Mati funderade om det kunde vara maten?!
Men de kan de väl ändå inte?! Vi åt ju alla samma mat... Och de kom så plötsligt över 6 timmar senare.. De måste väl vara spysjuka då eller?
Jag vet att det går spysjukor överallt.. Och har flera bekanta som haft det.. Så kanske jag har lyckats dra hem någon bobba åt Rubi..? Eftersom jag inte själv haft spysjuka på över 20 år vad jag kommer ihåg..
Eller kanske de haft de på Dagis? Ja den som vet..?! Så himla synd är det om honom i alla fall att jag gråter en tår nu som då.. Och hoppas de går snabbt om!


2 kommentarer:

  1. matförgiftning kan uppträda upp till 8 timmar efter måltid. Men då brukar man även ha lite feber.

    SvaraRadera
  2. Tycker att vi också skulle ha blivit sjuka om det var matförgiftning?! Eftersom Romeo åt samma mat som vi... Så jag tror inte det är det... Och när jag dessutom fick veta att det gått spysjuka på Dagis så är det nog det.. Måste ju vara!

    SvaraRadera