1510 gram lycka

söndag 6 april 2014

Och det gjorde vi inte...

alltså klarade oss.. Igår va de mammas tur att ligga i magsjuka.. Vilket inte var det riktigt lättaste för jag var ensam hemma med Rubus...
Pappa var i jobbet..
Jag är så glad för att pojken sover ordentliga dags sömner för räddningen att orka var nog att få ta en 3 timmars päikkäre på dagen..
Och så var det ju jätte synd om Romeo som inte alls förstod varför mamma måste ligga så mycket.. Jag försökte förklara mammalla on pipi masu.. Och jag tror att han fattade en del i alla fall.. För han kom flera gånger och kramade magen och sa pipi..
Vilken glädje sen när pappa kom hem och de kunde fara ut och leka..
Men snäll var han.. Hela dagen så gullig och snäll..
Idag vaknade en helt annan mamma.. Alla smärtor borta.. Lite kramp nu som då.. Men magsjukan är borta för denna gång hoppas jag.. Jag borde väl ha förstått att den skulle angripa mig med fastän jag inte haft magsjuka på år och dar.. Men när jag är GRAVID får jag alla världens krämpor man kan få.. Skönt att detta är sista gång.. Får man säga så?!

När Romeo ropade MAMMA idag från sängen och jag for efter honom så fick jag en stor kram och så sa han: Mamma pipi.. Jag svarade glatt nej nej,, tänään mammalla ei oo pipi.. Så efter morgonmålet började vi storstäda.. Alla bobbor skulle ut för fammo kommer på tisdagen.. Romeo hjälpte så bra till att städa.. Lite stjälpte han på morgonen också men kanske han visste vi skulle städa?!

Stackars papsen dock.. Han är i jobb.. Högst antagligen lång dag 6-18 och JO.. Han har fått magsjuka han med i natt.. URK...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar