1510 gram lycka

torsdag 1 augusti 2013

Hemligheter.... 10 saker ni inte viste om mig!

1. Jag har vari väldigt vild/omöjlig som barn... Några exempel: jag haft min kompis att simma i ett rapa dik... Lekt att jag dog när jag hoppat ner från en rutschkana.. (vi bodde i ett radhus med hus på varje sida av lekparken.. Folk började springa ut.. Och min pappa var allt annat än glad när jag sade: Jag skoja bara..

2. Jag tänkte drunkna en gång som barn.. Tror inte jag har berättat det här åt någon.. Vi lekte alltid under bonäs bron.. Det var vinter, och jag skulle gå ner under bron, halkade och for rakt ner i ån.. Slapp inte upp. Som tur var mina lekkompisar med och de fick upp mig på något sätt därifrån. Det jag minns mest var hur kallt och PINSAMT det var att gå hem med en halare som var genomblöt så jag trodde folk på gatan skulle tro att jag pissat i byxorna...

3. Jag älskar musik, det går inte en dag utan att jag hör på musik, dansar och sjunger. När jag var liten uppträdde jag på fester, nu för tiden blir det singstar eller någon enstaka gång karaoke..

4. Jag blev inte lättare som tonåring.. Började röka när jag var 13 år, var mera borta från åttonde klass än jag var i skolan. Har många gånger funderat på hur jag lyckats ta mig igenom högstadiet. Högst antagligen tyckte nog lärarna så synd om mig så jag fick godkänt i alla fall.. Det är ända jag kan komma på.

5. Blivit opererad för blindtarmen på sjunde klass. Egentligen hade jag körtelfeber. Men när läkarna frågade mig om jag hade sjukt i magen och tryckte och pratade om blindtarmen sade jag jo..

6.  Jag är fruktansvärt blyg. (Tror detta började efter att jag blev ett mobbningsoffer i högstadiet). En grupp med tjejer, de populära jag hängde med till först, hittade på några falska rykten som inte alls stämde och efter det gick det åt skogen.. Jag hatar att prata inför grupp. Därför var jag så mycket borta från skolan i högstadiet. Tror jag inte hade ett enda föredrag efter en gång när jag stod och skakade och alla stirrade och gjorde likadant... Min modersmålslärare tyckte att jag kunde försöka.. När jag satte emot så mycket som jag gjorde fick jag ha ett föredrag framför henne själv efter att skolan var slut!

7. Flyttade en 500 km hemifrån när jag var 15 år. Började på en skola som hästskötare. Bodde på internat och träffade världens bästa Anna. Fick nya underbara vänner. Vi var inte mycket lugnare där men så himla himla skoj vi hade!

8. Har tänkt dö en gång till.. Blev sparkad av en häst rakt i ansiktet och tappade 3 tänder. Jobbade på ett stall, ensam. Ena hästen hade rymt jag tog fast honom. Sedan rymde den igen och när jag skulle ta fast honom igen så vips låg jag på marken, steg upp, det bultade, blodet rann och jag spottade i handen några tänder. Ringde min bästis mamma och sade att jag tror jag borde slippa till läkaren.. Blev svin förbannad att hon inte förstod att jag ville till läkaren utan bara pratade om att hon skulle ringa en ambulans.. Hon fick slå på luren i örat på mig.. Hon ringde också grannen till stallet som kom springande som en dåre.. Herregud herregud var det ända han sa när han lade mig ner.. Jag har ingen aning om om jag svimmade, tappade medvetande före jag steg upp.. Illfart med Ambulansen till Tyks. Läkaren pratade om: Skulle de ha fari lite högre skulle hon ha kunna dö, skulle de ha fari lite mer till sidan kunde hon ha dött.. Men hej, här är jag.. Livs levande. Det är tydligen någon som vill att jag skall leva. 

9. Blev en ny människa 2006. Hittade min drömprins som jag nog får tacka mycket för. att träffa någon som var BETYDLIGT lugnare än mig.. Inte härjade på gjorde säkert bra för mig.


10. Min favoritfärg är rosa.. rosa rosa rosa.. Alla rosa saker är bra.. Därför måste jag beställa dessa underbara saker av en sömmerska.. De kommer att passa perfekt på min nya fina soffa i vårt svartvita slott.
Nu när man läser det här.. Kan man ju undra hur man skall lyckas med att uppfostra sin son lite bättre än man själv har varit..
Jag kommer att göra allt som står i min makt... Överösa honom med kärlek.. Ha tillräckligt men inte för mycket regler.. Och han kommer aldrig att stå ensam med sina problem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar