1510 gram lycka

torsdag 1 augusti 2013

Dessa coola Kavat..

Pryder vår skohylla nu när de inte sitter på Romeos fötter... Snygga vah?!
Fick världens angst igår...
Vi var på parkträff med två vänner... Det blev prat om skor. Mia hade varit och köpt nya ordentliga skor åt Theo och berättade allt möjligt om fötter och skor som jag inte haft en aning om... Ringde senare på kvällen åt fammo och hon sa: Jo allt annat kan man knida på men inte skor.. Och så berättade hon lite grejer.. ANGST! Varför har ingen berättat åt mig hur viktigt det är med ordentliga rätta skor.. Varför har jag inte fattat själv att läsa och ta reda på? Hoppas jag inte förstört lillens fötter nu då med billiga tossor som dessutom har varit VÄLDIGT små mot dessa nya fina skor...
Anyway.. Fammo, faffa, Ronnie och Jocki kom hit ikväll och hjälpa till på huset.. TACK! Så jag tog fammo med mig och så åkte vi in till sko extra för att titta efter nya skor. Det fanns massor. Jag hade ju redan ställt in mig på att det blir ett par kavat... Svarta eller bruna.. Efter säkert en halv timma - 45 minuter med skoprövning, en pojke som tyckte det började räcka och tänkte absolut inte alls stå mera på begäran så kom vi ändå nöjda och glada ut ur affären men lysande grön/gula skor. Och ärligt.. De är ju väldigt snygga... Riktigt vi...
Romeo somnade halv 11. Gick på övervarv när vi hade familjen på besök. När han äntligen somnade fick jag börja packa. Nu har vi det mesta färdigt.. Imorgon åker jag och Romeo norr ut igen. Vi skall vara hos mommo hela helgen.. Sola, bada och bara njuta.
Det kanske låter som om vi typ har någon skiljsmässa på G här när jag och Rubi är borta hela tiden, men det är nog inte sanning.. Saken är den.. Vi borde få vårt hus klart inom den här månaden. Där finns jobb ännu så det räcker till. Det har gått massor framåt och vi ser ljuset MEN... Är vi hemma kräver vi mer eller mindre uppmärksamhet av pappa som måste vara på bygget typ all ledig tid han har för att vi skall få det att gå ihop. Ta mig tusan när allt är klart och vi har flyttat in skall vi evakuera oss där alla 3 i några veckor och bara njuta av varandra och vårt hus.. Om vi har orken kvar alla då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar