1510 gram lycka

söndag 18 augusti 2013

Och så har det...

åter igen gått en vecka... En vecka närmare att få flytta HEM...
Men helgen har i alla fall varit toppen...

Jag och Romeo har spenderat lördag-söndag natt vid Lilli mommos torp i Oravais.. Ja visst hinner man med allt möjligt denna sommaren när man inte vill sitta inne i en lägenhet.. Vi hade det jätte skoj, systrarna var där hela lördagen och barnen. Agnes och Elsa stannade också över natt.. (Hade lovat dem skjuts till Vasa idag.) Vi åt en massa gott som mamma lagade, slappade, slöade och badade bastu.. Skrattade med tjejerna på sena kvällen så vi tänkte stärka oss..

Vi var uppe på vinden och grävde i alla saker som fanns där.. Fick med mig hem lite möbler att rusta upp, fina antika möbler och en Riihimäki glasburk.. Den kommer jag att pryda så fint och sätta upp på ena möbeln jag hade med mig hem...
Alla var ju inte lika excited att vi hämtade hem saker från vinden... Kajsa fick en stor träbalk flygande i huvudet... Det var rent ut sagt farligt..
Och jag konstatera sedan att det var säkert Märtha som inte gillade Kajsa eller att vi gick där.. Märtha har förr bott på torpet. Och tydligen lever hon kvar där ännu...
Det är hennes gamla saker som finns där.. Och den kvinnan kan jag säga att ser ganska bestämd och amper ut. Mamma har en bild på henne hängande i sovrummet..
Jag tänkte då minsann inte gå och sova i sovrummet om inte mamma snällt plockade ner Märtha från väggen som är där och stirrar rakt i sängen.. Så hon gjorde det.. Och ställde tavlan i tamburen..
Det gav mig egentligen ingen tröst.. För jag var så rädd när jag skulle sova att jag verkligen försökte somna med tv:n på.. Men de gick inte.. Så till sist stängde jag tv:n, la hårt fast ögonen och tänkte: Hände vad som helst.. Jag öppnar inte ögonen före det är morgon och ljust.. Och så somnade jag till sist.. Kanske runt en 3 tiden..
Och idag efter lunchen åkte vi hem.. Jag, Romeo och kusinerna...
Hur kul det än har varit i helgen.. Och jag inte skulle byta bort det, så fick jag sjuuuukt hemlängtan igår.. Jag bara saknade Mati.. Vi har varit allt för lite tillsammans på ett par månader.. Dygnet före vi for tror jag att jag såg honom 2 timmar HÖGST förutom de 5 timmar vi sov tillsammans, och det händer inte bara 1 gång i veckan.. Hur tror ni att det känns sen.. Jaa-a man börjar sakna någon man bor med..
<3 Älskar detta gäng... Och alla är inte med... Men vi är så fina tillsammans!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar