1510 gram lycka

måndag 22 juli 2013

Vår mini semester...

var verkligen värt alla tårar jag fällde på vägen efter att jag lämnat Romeo hos systra mi...
Jag visste att det skulle bli så... Vi kom till Kållby i god tid, Romeo var jätte glad och lekte... Ungefär 5 minuter före jag skulle åka började han bli mammig... Grät när jag skulle på vessan och när vi sa hejdå så kom det stora krokodil tårar...
Jag fick snabbt säga hejdå åt familjen, kunde inte prata mera än så för jag svalde gråten hela vägen ut.. När jag backat bort från gården kom det tårar efter tårar... Jaa ni vet, jag grät ända fram till Oravais. Och inte för det, jag visste ju att han också skulle ha en toppenhelg med alla kusiner och stå hej, men mitt mamma hjärta värkte...

Väl tillbaka i Vasa plockade jag bara på älskling och så for vi efter paketbilen och sen vidare.. Hade bokat hotell rum via ett halpayhtiö bolag.. När vi kom fram sade receptionisten att hotellet var fullbokat så vi fick en suite med egen bastu, extra rum och balkong för samma pris.. Inte alls illa.. Nu kunde vi lite njuta av egen tid..
Det blev att sätta på klänningen, fixa håret och måla upp sig lite, och sikte mot restaurangen...



Åt en super god middag.. Drack gott och sen var det midnatt...
Nästa morgon steg vi pigga upp för att åka vidare till Ikea.. Jag skojar inte när jag säger att mina fötter värkte som tusan, jag hade skoskav och halvt leidån sex timmar senare när vi fått allt lastat.. Mati å andra sidan var mycket mera på humöret än jag.. Och det brukar inte hända när det snackas Ikea..Men super nöjda.. Vi fick allt vi hade tänkt oss, och gjorde inget värre IMPULS köp än en soffa...
Hemma var vi igen runt en halv tolv.. Så det var bara att söka sig och sova igen.. Nästa morgon måste vi ännu föra bort bilen m.m före jag satte mig i bimmern med sikte Kållby. Rubi låg och sov när jag kom.. Vaknade ganska snabbt och många kramar fick jag..
Efter en massa skratt om hur helgen hade gått och en god kladdkaka åkte vi vidare till fammos..
Romeo ville helst bara vara med mamma, vaktade mig och var inte riktigt på humöret om han inte fick sitta nära i mammas famn..
Men bästa kompisen dög i alla fall i mellan åt...
Romeo och farbror Joakim <3
Faffa var till Görez (bästa grillen som finns) och köpte en familjekebab så vi åt så magarna nästan sprack före vi tog sikte hem...
Så ni förstår.. Vi har haft en toppen helg... Saknat Rubus, njutit av att få vara bara med varandra, träffat en massa familj, ätit gott, shoppat allt vad vi behöver till huset och fått massor massor med pussar och kramar när man träffat guldklimpen igen.. Vad mer kan man begära egentligen?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar