1510 gram lycka

torsdag 4 juli 2013

Mamma först...

sa Arne alligator när jag och Romeo gick fram och skulle skaka hand och säga hej hej åt honom...

En fullspäckad dag för mig och den gosigaste... Lite efter 12 stack vi iväg.. Och hemma var vi närmare 21..
 Rättare sagt kvart över tolv idag hoppade vi in i bilen.. Sena som bara den.. Agnes match började 12.20. Vi skulle och heja för WFC startade idag och de spelade på torget... Vi hann se en liten del av matchen i alla fall.. Och flickorna var väldigt duktiga och vann sin match med 8-0! Vilken seger..
Efteråt for vi på lunch/middag till syrran och sen startade vi bilen mot Vörå. Det var dags för familjefest...
Paraplyn och regnskydd var jag och köpa, vilket inte alls var en dum ide.. För stundvis öste regnet ner..
Det var ingen fara för det gick lika bra att rocka i regnet...
Romeo fick gå och känna lite på Arne alligator och han var inte alls rädd.. Han fundera bara lite vad det var för typ.. Och sedan log han smått...
När Sean banan började sjunga och drog sina vitser (som jag tror vuxna fatta lite mera än barnen) blev han lite trött men att dansa i mammas famn är inte dåligt så han hölls vaken, och på humöret ändå..
Tänkte han skulle somna i bilen på vägen hem och nattande hemma skulle gå till midnatt men inte.. Maya lekte med honom i baksätet så han hade inte tid att somna.. Och Axel höll mig sällskap där fram...



När vi släppt av kära kusinerna åkte vi än via huset.. Och hela Romeos rum var färdigt tapetserat.. Den är SÅ charmig den där apa tapeten...
Välling, gud som haver, trollmor och nati nati.. Pojken somnade inom några minuter.. Så jag fick börja baka.. För imorgon är det babysarnas 1-års kalas.. Vi skall fira 8 kompisar tillsammans med knytkalas och maskerad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar