1510 gram lycka

torsdag 18 juli 2013

Angstar.. För den här lille prinsen...

Skall inte sova bredvid mamma och pappa i helgen...
Vi har packat väskan, skrivit en lång tvåsidig lista om allt som har med Romeos dag att göra... Varit efter resesängen och imorgon när vi ätit lunch så åker jag och Romeo iväg till systeri och hennes familj i Kållby... Romeo kommer att spendera helgen där... Jag kommer att gråta krokodiltårar när jag kör tillbaka hem...
När jag vinkat hejdå åker jag tillbaka till Vasa, sedan åker vi vidare efter en paket bil och så startar bilen mot Tammerfors... Skall spendera en natt på hotell, bara pappa och jag... (Behövs väl ändå lite egen tid, det gnistrar och krisar till sig allt nu som då när man är trött, har en remont och aldrig ses.)

Det kommer att bli ett skumpa glas på restaurangen, en lång sovmorgon och nästan lika långt morgonmål som man får äta i lugn och ro...
Sedan bär det av till Ikea.. Vi skall handla möbler, inredning, möbler och inredning...Sen hem... Men eftersom att vi högst antagligen är hemma sent på kvällen, skall lasta ur bilen när vi är i Vasa så bestämde vi att det är bättre för Romeo att stanna en natt till.. Annars skulle han ha måste komma hem mitt i nattsömnen... Tror det går jätte bra ändå.. Han har många kusiner att leka med, och VET att syster har erfarenhet av barnskötsel som själv har 4 barn!
På söndags morgon åker jag och hämtar hem honom... ANGST!
 Och bloggpaus blir det då tills jag har tid igen... Så 10 saker ni inte visste om mig får ni nog veta först i helgen/efter helgen.. Men det man inte vet har man inte ont av...
Vi hörs när vi hörs.. Skall fortsätta angsta med lite chips..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar