1510 gram lycka

måndag 6 maj 2013

Inreder...

för fullt i huvudet 24/7.. Hur skall man kunna välja mellan alla fina tapeter.. Någo nya möbler och små sisustus juttun.. Vill ha allt.. Och det går ju inte, varken huset eller budgeten tillåter allt.. Jag har en klar vision i huvudet hur jag vill att det skall se ut när allt är klart... Men det är en annan sak om det sen blir så fint som jag tror att det skall bli... Design med romantik?!





Kuitutapetti Allure 5709-10Vinyylitapetti Vogue 5701-37
Var första dagen på jobb idag...
När jag gick ut med hunden 06.15 slog värsta ångesten på... Det slog mig.. När jag kommer hem ca 16.00 går Romeo på sin andra nap 17.00 stiger upp ca 17.30-18 och tar natt 20.00... Vilket då betyder att det blir ynka 3 timmars vaken tid med Romeo på dygnet... Vilken angst jag fick..
Dagen löpte ändå på i jobbet och det var rätt så skoj med omväxling... Egentligen var jobbet ganska så lätt jobb om man jämför med jobbet hemma...
Och grädden på tårtan var när jag kom hem och Romeo gav mig en mega kram och sade aaahh.. Ett plus var ju också att Mati stod och kockade (händer aldrig annars).. Och det smakade väldigt gott dessutom.. Kommer jag att bli van med det här eller skall jag ha samma angst hela månaden?!


3 kommentarer:

  1. Jag har redan börjat angsta inför höstens jobb. Usch. Man vill ju ha omväxling men samtidigt känns det så jobbigt att lämna bebisen...

    SvaraRadera
  2. Jo Jenny så är det.. Men idag var det redan bättre.. Och omväxlingen gör super bra tror jag... :)

    SvaraRadera