1510 gram lycka

torsdag 18 april 2013

Minttusuklaaruudut m.m...

Det närmar sig...
Hittills denna vecka har vi hunnit: Gå till massören, storhandlat, baka pajer och chokladkaka, färga håret, gå på kirppis, gå på promenader och vara i parken... Och idag var det vår tur att stå för babyträffen...
När vi var på Mayas kalas så hade systra mi bakat en chokladkaka som var väldigt god.. Tänkte jag skulle göra samma sak och bjuda på babyträffen.. Min kaka blev dock stenhård och jag trodde att ingen skulle kunna äta den.. Men faktum var att när den fick stå ett dygn i kylskåpet så blev den rätt så bra till slut.. HÄR hittar ni receptet på den om ni vill pröva..Säger som syster: Dö inte det skall vara 3 chokladplattor i den...
Babyträffen var kul som vanligt... Jag är så nöjd att vi har en så bra grupp och att vi verkligen satsade på att fortsätta träffas.. Det är en guldkant i vardagen att få träffas, höra på andra mammor och dela på sina tips.. Vi kommer att missa en del träffar eftersom att jag börjar jobba nu direkt efter vår semester men vi har mycket planer inför sommaren.. Och man kan ju umgås någon kväll för det.. Så det skall jag inte hänga läpp för..

Jag har börjat packa Romeos väska... Så kvar denna vecka återstår: Romeos tandläkar besök, Shoppa en bikini och skor, gå till frissan, köpa dop present, gå på dop, packa våra grejer... De finns en del.. Men för tillfället känner jag mig inte ett dugg stressad... Det känns bara skönt att dagarna kommer att gå så snabbt.. För snart är vi där.. Och vädret ser inte heller så dumt ut på vår ö..

3 kommentarer:

  1. Tack för länken. Ska absolut baka de syndiga kakorna nån vacker dag (då jag känner mig i behov av lite extra kalorier...).

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att kakan lyckades. Jag hajade faktiskt också till när den till först kändes stenskarp. Nu tjatar barnen på att jag måste baka den på nytt eftersom de tycker att den är så svinigt god :)

    SvaraRadera
  3. Jenny.. Bra att det smakade :)

    Kajsa.. Jo svinigt god.. Undrar om den bara känns skarp för att det är de där choko bitarna i den..?! Men tack för tipset.. Måste väl försöka på nytt sen när Romeo har kalas...

    SvaraRadera