1510 gram lycka

lördag 13 april 2013

I svart vitt...

Jag vet inte varför men dagarna bara far iväg, och jag är inte inne och säger ens hallo... Eller visst jag kommer in på bloggen, loggar in men sen.. Inga ord... Jag har säkert fått blogg torka..
Igår var vi och skrev på andra köpebrevet så nu "äger" vi då vårt nya hem.. I alla fall en liten del av det...
Sen kom Mati på att jag inte hade någon reseförsäkring så vi for i samma veva in via If, så nu är det fixat.. Blev riktigt positivt överraskad för vi fick med oss en lista på sjukhus i Americas vart man kan gå och bara visa upp försäkringen så behöver man inte betala... Det är så det skall funka!
Efteråt kom vi bara hem snabbt, och sedan for vi till hjärtevännerna på kvällsbit... Det var så mumsigt.. Paj!
 Idag har hjärtat jobbat, så vi har haft tumis dag med Rubi.. Han har varit glad, och vi var på en promenad i regnet.. Tror det var första gången vi gick ut i regnet som han var medveten om det.. Han pratade, och blåste på  som han brukar.. Sen blev det kväll och hans nya humör kom fram.. Jag kan inte förstå vad som är fel, om det är någon sorts protest, eller vad men han skriker.. Skriker och krålar sig som en mask.. Man vill inte kunna hålla i honom när han får sina attacker..
Dels tror jag inte att han har sjukt, för det kan börja med att han har en sak och skall man ta bort den saken av honom så är H-vetet löst och det blir skrik maraton.. Sen när han skrikit en stund så är allt frid och fröjd.. Vi gick i badet och han skrek och var totalt förbannad, vi fick komma upp och for på nytt om en stund och då var han hur glad som helst..Den som vet..

Romeo prövar min polttarimössa


När vi har färdigt prövat ser de ut så här..
Men kvällen slutade ändå på bästa sätt.. Romeo och jag fick gosa.. Han var på toppen humör och somnade lugnt och skönt i sängen sin.. Älskade kluriga bebisen min..
Nu skall mamman i huset paketera lite presenter för imorgon åker jag och Rubi till Kållby på kalas.. Vi skall fira Maya som fyllde hela 10 år i veckan.. Roligt med många kusiner och mycket kalas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar