1510 gram lycka

måndag 10 juni 2013

Snart en vecka...

sedan jag varit inne och skrivit något.. Känns som om tiden går så snabbt men ändå står stilla.. Väntar så på att få flytta in i nya huset.. Men än får vi vänta säkert en bra stund.. Det går framåt vår remont men sakta och säkert... Det är mycket som skall förnyas, och mycket jobb... Lyfter på hatten åt killarna som är där från morgon till sent på kvällen...
Själv är jag och Rubi mycket ute på vår nya gård, och när vi inte är där är vi i vårt tillfälliga hem på två rum och kök...
I mellan åt kommer väggarna emot... Därför tar vi på torsdagen o packar väskan och flyger iväg till våra vänner i södra Finland... Jag och Romeo åker på en veckas lång semester.. Pappa skall få remppa ifred..
Men..
En titt på hänt i veckan.. Romeo fortsatte att vara sjuk ända till torsdagen, så vi fick avboka både sjukhus tiden och 1 års fotograferingen.. Men på fredagen var han pigg och kry igen så vi åkte till syster... Romeo stor trivs med kusinerna och så hängde vi på stranden en stund...



På lördagen var det dags att ta adjö av vår lägenhet... Matis bröder kom med paketbilen och det kördes möbler hela dagen.. Tillika städade jag och min mamma.. Skurade, torkade och tvättade.. Tillsist fick vi låsa dörren en sista gång och nycklarna blev kvar till sina nya ägare...
På lördags kvällen var det dags för mammornas utekväll...
Vi badade både bastu och balju och cyklade till stan.. Toppen att slippa ut och nolla...

På söndagen hände vi mest på gården, och njöt... Där i mellan har vi hunnit med en massa gos och gott humör... Rubi alltså.. Och han har blivit så smart mitt i allt... De går framåt.. Med fart..


Imorgon blir det 1-års fotografering.. Få se om vi får några glada miner hos fotografen... Rubi charmar ju inte riktigt vem som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar