1510 gram lycka

tisdag 18 juni 2013

Här kommer lite...

semester hälsningar av oss... Veckan gick sen så snabbt att jag hann inte alls med, före vi var på Vasa flygfält på torsdag morgon..
Romeo tyckte det var tråkigt att vänta där, men när vi efter en lång tid slapp till andra sidan och stod och vinkade hejdå åt pappa genom glaset så blev han nöjd, lite action.. Mamma tänkte fälla en tår och kunde inte länge stå och vinka...
Flygresan gick så bra som det kan gå.. När planet steg satt han snällt i famnen och tittade ut genom fönstret.. Sen somnade han och vaknade när vi skulle landa.. Så satt vi igen och tittade ut genom fönstret,.. Inte ett endaste gnäll på hela resan.. Jag var så stolt så jag nästan grät igen..
MEN...
Sen när vi äntligen kom fram blev det andra bullar..
Romeo har skrikit, skrikit och skrikit... Är så mamma sjuk, tycker att flickorna kommer för nära, vill inte göra något annat än släppa stora krokodiltårar och gosa med mamma...
Har tänkt tänder, mage, nytt ställe men så kom jag på det.. Utvecklingsfas... Han skulle nu bli 11 månader.. Och har ju vid varje utvecklingsfas haft riktigt kakka veckor med bara skrik och gråt.. Så det kan ju inte vara annat?!?
Där emellan den där 70% av tiden som han inte gråter är han glad, leker och tycker att livet är ganska skoj...






Jag är ändå väldigt nöjd över att han sover gott på dagen.. Har somnat under en minut och sover nästan två timmars päikkäre... Och natten sover han också så gott, och han är ju den gosigaste som finns när han är sitt egna jag.. Så "LITE" skrik måste vi väl orka med...

Vår papsen jobbar på i vårt hus från morgon till sena natten... Och håller mej väldigt update om vad som händer där.. De är så duktiga att jag kunde skicka dem alla rödaste rosor som finns.. Hoppas de bara orkar och inte drar sig helt slutkörda... "Snart".. Ja "snart" slipper vi och flytta in...


Och sist men absolut inte minst... Mati var efter våra koevedokset idag av 1-års fotograferingen och skickade en bild på en liten del av dem.. Visst är dom underbara.. Hur skall man kunna välja av ca 50 bilder både med färg och svartvita?!  Min "lilla" söta fina baby <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar